2014 Dünya Kupası ve Kış Olimpiyatları Yaklaştığı İçin Yayın Kuruluşları Şimdiden Hazırlıklara Başladı

“Inside Vizrt” blogunda yayınlanan Vizrt CTO’su Petter Ole Jakobsen’in yazısından Türkçe’ye çevirilmiştir. Yazının orijinaline ulaşmak için tıklayın.

Spor yayın  haklarını elde etmek ve bunu  üst düzey teknoloji ile bütünleştirmek adına 2014’te yer alan Dünya Kupası ve Kış Olimpiyatları sayesinde yayın kuruluşları ve sahipleri  için çok önemli olacaktır. Neyse ki içeriği zengin araçlar ve teknoloji hiç bu kadar iyi olmamıştı.

Özellikle spor için ekran grafikleri her zaman televizyonun başlıca dayanak noktası olmuştur. Gerçek zaman grafikleri, canlı spor karşılaşmalarında ekran başındaki seyirciyi her zaman en iyi şekilde bilgilendirmeye yardım etmiştir. Dinleyiciye etkin bir şekilde ulaşan, izleyiciye ürünü ilginç hale getiren, sunucuya programın içerik ve akışını uzaktan kontrol hakkı sağlayan tabletlerle, dokunmatik masalarla, dokunmatik ekranlarla bunlar bir araya getirilmektedir. Sosyal medya teknolojilerinin birleşmesi, yeni teknolojilerin yeni imkânlar için etkin kullanımı, kontrolü tamamıyla sunucuların eline veriyor.

WorldCup custom scene

Görüntü teknolojilerindeki yeni gelişmeler, önemli bir maçta, çekişmeli bir ofsayt kararında, yeni açılar gibi ara yüzler sunarak bize daha derin seziler sağlıyor. Mesela yan hakem açısından bakılabiliyor ya da kameralar orada olmasa bile serbest atış kaleci gözüyle gösterilebiliyor. Bu teknolojiler ayrıca sanal reklamı gerçekçi kılarak, yayın kuruluşu sahipleri için yeni bir gelir kaynağı oluyor.

Doğru spor istatistikleri yayıncı kuruluşlar programında her zaman kilit noktadır. Takımların, oyuncuların, sahaların analizi yeni seyircilere bilgi verirken fanatiklere de daha geniş bir kavrama gücü sağlıyor. Önemli spor karşılaşmaları için, çok detaylı ve gittikçe büyüyen boyutta istatistiki bilgiler  ulaşılabilir durumda  diğer taraftan grafikler, veri tabanı ve bilgisayar teknolojisi de aynı hızda ilerlemekte, böylece gerçek zamanda bu bilgi madenini izleyiciler ekranlarda görebilmektedirler.

Sanal stüdyolar büyük bir esneklik payı sunuyor ve yeni teknolojiler grafiklerle çevrelenmiş geleneksel yeşil ekranı beraberinde getiriyor. Etkileşim büyük bir esneklik ve yaratıcılık sağlıyor. Elektronik olarak pozisyon takibi kameralara ek olarak diğer nesneleri de takibe imkan sağlamakta ve bu sanal stüdyo ortamında yepyeni imkanlar sağlamaktadır.

Viz Libero tactical formation

Geleceğe yönelik bu imkanlardan yararlanmak isteyenler için, IP streaming ya da 4K  çözüm olabilir. Hem video hem grafik içeriği üretmek, bugün ihtiyaç duyulmuyor olmasına rağmen gelecek için yüksek kaliteli bir esneklik sağlar.

İnternetin yaygınlığı ve mobil cihazların çoğalmasıyla birlikte, içerik üretiminin çoklu platformda mümkün olması bugün yayın kuruluşları için bir zorunluluktur. Sadece müşterilerin ihtiyaçları farklı olduğundan değil ayrıca insanların kullandıkları cihazların farklı olması nedeniyle yayın kuruluşları içeriklerin farklı cihazlara adapte olması gerektiğini anlamış durumdalar.

Prodüksiyon firmalarında 3 boyutlu grafik üretiminin yanı sıra, tutarlı marka imajı ile süslenmiş düşük maliyetli bir şekilde çoklu platformlara ulaştırılmış spor pozisyon tekrar ve analizleri üretimi büyük bir talep oluşturmaktadır. Bunun sonucu olarak verimli iş akışı çevresinde gelişen teknolojiye daha fazla bağımlılık sadece kritik değil aslında kaçınılmazdır. Modern teknolojinin etkin kullanımı, yayın kuruluşları arasında başlıca silah olduğundan dolayı, bugünün piyasasında rekabete ve amaçlarına ulaşmalarına onlara izin veriyor. Önemli spor olayları, yeni teknoloji sayesinde şimdiye kadar olmadığı kadar iyi sunuluyor. Biliyorum ki ben de diğerleri gibi bir sonraki maçın başlaması için sabırsızlanıyorum.

“Inside Vizrt” blogunda yayınlanan Vizrt CTO’su Petter Ole Jakobsen’in yazısından Türkçe’ye çevirilmiştir. Yazının orijinaline ulaşmak için tıklayın.

About the Author

View all posts by

Copyright 2017 | Arttek Sistem Entegrasyon ve Danışmanlık Hizmetleri A.Ş.